La sugestia vecinilor pe care-i încântau mirosurile din atelierul de cofetărie de pe strada Petru Movilă nr. 116, dar nu aveau posibilitatea să guste produsele, Dulcinella deschide un nou magazin la Piatra-Neamț, vineri, 27 august, la ora 11. Până duminică seara, la ora închiderii, absolut toate prăjiturile aromate, torturile delicioase și plăcintele făcute după rețete tradiționale din Basarabia și marcă proprie se vor vinde cu un preț promoțional, redus cu 30%. De luni dimineața, prețurile la toate produsele marca Dulcinella vor fi altele comparativ cu prețurile practicate în magazinul deja cunoscut pietrenilor, situat pe bulevardul Decebal. Cine n-a gustat încă din produsele Dulcinella are ocazia ca, în acest week-end, să descopere un univers al dulciurilor făcute cu ingrediente autohtone, de înaltă calitate, după rețete respectate cu strictețe, precum regulamentele militare. Cofetarii Dulcinella lucrează totul cu mâinile lor, nu cumpără blaturi sau foi – și nu adaugă coloranți în preparate decât la cererea clienților care-și doresc un tort verde sau roz aprins.
- Dulcinella s-a ”născut” la Chișinău și ”crește” în România
Relaxat, Radomir Gârlea, directorul general al companiei Dulcinella, vorbește despre evoluția afacerii cu duioșia cu care ar vorbi despre propriul lui copil. În județul Neamț, Dulcinella are un atelier de producție la Târgu Neamț, unde se fabrică deserturi pentru orice zi și unul la Piatra-Neamț, specializat pe evenimentele importante din viața omului – aniversări, nunți, botezuri. Cleopatra Stratan și-a comandat tortul de nuntă la Piatra-Neamț, demonstrând astfel încredere deplină în Dulcinella.
Compania s-a ”născut” la Chișinău și a ajuns să aibă 30 de magazine în Republica Moldova, după care s-a extins în România, prin deschiderea a 5 magazine în decembrie 2019. Acum, Dulcinella are magazine în Rădăuți, Botoșani, Suceava, Fălticeni, Iași, Huși, Bârlad, Pașcani, Vaslui, Bacău, Moinești, Târgu Neamț și Piatra-Neamț, Sunt 17 la număr, vineri se deschide magazinul cu numărul 18, iar în septembrie și octombrie sunt programate inaugurările a altor 4 magazine în București.
”Noi încercăm permanent să regândim rețetele, pentru că perfecțiunea nu are limite. Ingredientele constituie unul din factorii cheie ai succesului oricărui produs, nu doar în domeniul cofetăriei, iar în România am o satisfacție deosebită vizavi de materia primă autohtonă pe care o folosim. Tot respectul pentru fabricile de lactate din zona Neamț, care ne oferă o materie primă excepțională. Ne place cu adevărat activitatea noastră, iubim să facem un produs bun, suntem perfecționiști în anumite privințe și avem speranța și gândul că viitorul aparține celor care fac produse de calitate, nu se gândesc doar la partea financiară, ci și la sănătatea consumatorului”, declară directorul general.
Radomir Gârlea ține, în egală măsură, la cei trei factori care-i asigură o producție de calitate, pe gustul clienților: ingredientele, rețetele și echipa. Se consideră cel mai bogat om din lume pentru că a reușit să formeze o echipă de top, pe care o are de mai mult de 10 ani alături. Fără ezitare, oamenii l-au urmat în România, deși și-au lăsat familiile la Chișinău și fac naveta, săptămânal, acasă. La fel de implicați sunt cofetarii, cu care s-a mândrit întotdeauna, dar și ”ostașii din prima linie”, acei vânzători-consultanți, care interacționează direct cu clienții și sunt receptivi la sugestiile și la preferințele lor. O altă forță motrică a companiei este echipa de șoferi-expeditori, care deservește parcul auto, format din 10 mașini.
- ” Bucureștiul nu-i Suceava, Iașiul n-are treabă cu Vasluiul”
Atribuțiile legate de acceptarea unei anumite rețete revine, firesc, echipei Dulcinella, care se adună în jurul unei mese, gustă produsul și stabilesc ”verdictul”. Al doilea ”verdict” este dat de oaspeții magazinelor, care au, de altfel, o diversitate de preferințe, în funcție de obiceiurile zonei în care trăiesc.
”Noi avem un produs în Republica Moldova, tortul Ideal se numește, care este în topul vânzărilor, dar în România n-a mers deloc. Este din cremă de smântână cu vișină și multe foi subțiri, dar la consumatorul de aici n-a prins. România este foarte diferită ca gusturi. Suceava nu e Neamț și Bucureștiul nu-i Suceava, Iașiul n-are treabă cu Vasluiul. Ne întâlnim cu diferiți oameni, cu diferite mentalități și deprinderi, iar de la județ la județ e altă treabă. În Moldova, tortul se vinde în procent de 70%, și 30% prăjitura, iar aici e exact invers. Inițial am spus să punem în capul mesei tortul și să-l promovăm, dar am înțeles că mai bine să ne conformăm obiceiului locului decât să încercăm cumva să schimbăm regulile jocului. Am învățat să ascultăm consumatorul. Oricare sondaj l-ai face și oricâți bani ai achita cuiva să-l facă, sondajul cel mai bun e consumatorul care intră zi de zi în magazin, cumpără, discută și-i spune vânzătorului ce-i place. Și dacă în fiecare zi intră 30, 50 sau 100 de oameni care spun aceeași treabă, cum poți să faci altfel?” spune Radomir Gârlea.
Noul magazin Dulcinella și-a propus nu doar să fie un punct de atracție pentru vecinii de la care a plecat ideea deschiderii lui, ci și un partener pentru pensiunile din zonă, până spre Bicaz. Produsul, pe lângă tort, care va fi promovat este plăcinta tradițională moldovenească, făcută în tigaie rotundă, cu umplutură de brânză și verdeață, cartofi și varză – ca aperitiv, care merge de minune cu vinurile din Basarabia, sau plăcinta cu dovleac, vișine și mere – ca desert. Cu timpul, dacă ideea va avea succes, Dulcinella își va deschide un birou de primire a comenzilor.
Deocamdată, comenzile la domiciliu pot fi făcute telefonic, la numărul 0749 022 224.
Cristina Mircea