Trei actori ai TT-ului au concurat pentru funcția de director, Andrei Merchea are punctajul cel mai mare

1

După un festival curat (ediția 2024) prin care a demonstrat că poate supraviețui unui management (auto)distructiv, Teatrul Tineretului are șansa să se întoarcă la emoție – o stare care să estompeze lunga și nemeritata etapă de stridență și de ”șmirghel pe suflet”.

La concursul organizat de Consiliul Județean Neamț pentru ocuparea funcției de manager, primii 3 clasați – cu medii foarte apropiate – sunt chiar actori ai TT. Andrei Mechea – crescut, de copil, într-un oraș fără teatru la vremea aceea (Suceava), dar elev al profesorului universitar Ion Cojar – a obținut cel mai mare punctaj.

În ipoteza în care contracandidații săi (primii doi, care contează)  nu vor depune contestații (în termenul legal de 3 zile lucrătoare), Andrei Merchea va fi managerul Teatrului Tineretului. Un actor care pe lângă ”artele spectacolelor de teatru” a studiat și administrarea afacerilor, în limba franceză.

CV-ul de pe site-ul Teatrului tineretului

Studii:

  • 2010-2012: Studii de Masterat în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică “Ion Luca Caragiale” București , Specializarea : Artele Spectacolului De Teatru – Arta Actorului, clasa Prof. Univ. Dr. Radu Gabriel
  • Academia de Studii Economice București, Specializarea :Administrarea Afacerilor în limba franceză
  • 2007 – 2010: Studii de Licență în cadrul Universității Naţionale De Artă Teatrală Şi Cinematografică “Ion Luca Caragiale”, Bucureşti, Specializarea : Artele Spectacolului De Teatru – Arta Actorului, clasa Prof. Univ. Ion Cojar
  • Academia de Studii Economice București, Specializarea :Administrarea Afacerilor în limba franceză

Roluri în facultate

  • Albert – Audiția de Aleksandr Galin, regia George Ivașcu
  • Paracliserul – Setea de Marin Sorescu, regia Kedves Emeke
  • Peter – Povestiri despre nebunia noastră de Peter Zelenka, regia Cosmina Stancu
  • Harold Dobbs – Demonstrația de David Auburn, coord. asist. Univ. drd. Monica Ciută
  • Pierre – Monoloage despre singurătate de Xavier Benoit, regia Ana Ioniță
  • Eddy – Strada de Jim Cartwright, regia Bogdan Drăgoi
  • Cliff – Privește înapoi cu mânie de John Osborne, regia Cosmina Stancu
  • Piotr Sergheevici Trofimov – Livada de vișini, regia Liviu Dobre

Roluri la Teatrul Tineretului Piatra Neamț

  • Zefir, Ilie, Actor – Anul dispărut. 1996 de Peca Ștefan, regia Ana Mărgineanu
  • Igor – Dar…ce-ați crezut?! de Nadejda Ptușkina, un spectacol de Tudor Tăbăcaru
  • Silvius – Cum vă place de William Shakespeare, regia și scenografia Vlad Cristache
  • Ghimpl- Ghimpl-Netotul după Isaac Bashevis Singer, regia Daniel Iordan
  • Bărbatul – Fata de pe canapea de Jon Fosse, regia și scenografia Horațiu Mihaiu
  • Osip – Revizorul de N.V.Gogol, regia Zalan Zakarias
  • Fantoma tatălui – Wolfgang, adaptare după Yannis Mavritsakis de Radu Afrim, regia Radu Afrim
  • Copil – Visătorul, după Ian McEwan, spectacol-concert de Ada Milea
  • Despre femei. One-man show creaţie colectiva după Nicolae Esinencu
  • Toco – Jungla lui Toco de Lavinia Braniște, regia Alexandru Mâzgăreanu (spectacol-lectură)
  • Petre – School feat. CooL de George Cocoș, regia Elena Morar
  • Ion – Amintiri după Ion Creangă, spectacol-concert de Ada Milea
  • Profesorul – Steaua fără nume după Mihail Sebastian, regia Alexandru Mâzgăreanu
  • Benedick – Mult zgomot pentru nimic după William Shakespeare, regia Radu Nica
  • Frontal, o adaptare foarte liberă după „Povestea unui om leneș“ de Ion Creangă, un spectacol de Gianina Cărbunariu
  • Rabbit – Alice după Lewis Carroll, spectacol – concert de Ada Milea
  • Va urma. Ghid performativ pentru spectatori, un concepTT Gianina Cărbunariu
  • VA URMA. Pe Planeta Oglindă, un spectacol de Gianina Cărbunariu
  • Cetățeanul turmentat – O scrisoare pierdută de I.L.Caragiale, regia Alexandru Mâzgăreanu
  • Andrei – BABEL 11:4 sau TOTUL A ÎNCEPUT, regia Daniel Chirilă
  • OAU, un spectacol semnat FĂRĂ ZAHĂR (Bobo Dumitrescu și Bobi Dumitraș)
  • Băcanul / Papilllon – Rinocerii de Eugène Ionesco, regia Radu Iacoban
  • aici. melancolia, text Daniel Chirilă, regia Irina Moscu
  • Război și pace și… după Lev Tolstoi, un spectacol de Clemens Bechtel
  • Șamraev – Pescărușul de Anton Pavlovici Cehov, un spectacol de Christian Benedetti
  • Fragmente din povestea noastră, text și regie Bogdan Zamfir

Roluri în teatru

  • Ghimpl-Netotul – spectacol independent- 2015
  • fratele Lorenzo – Romeo și Julieta de William Shakespeare, regia Teodora Câmpineanu, spectacol găzduit de Teatrul de Comedie București, 2014
  • Lysander – Visul unei nopți de vară de William Shaskespeare, regia Constantin Florescu, În culise Café Teatru București, 2014
  • Georges Mandel – Unul dintre noi doi de Jean Noel Jeanneney, regia Anca Maria Colțean , Studioul de Teatru UNESCO, 2012
  • Revoluționarul tânăr – Monșer, stăm rău! de Ana Maria Nistor, regia Gelu Colceag, Teatrul de Comedie, 2012

Film

  • Înmormântarea (rolul mortul), scurt-metraj,regia Ana Constantinescu, UNATC, 2010
  • Morcovi (rolul iubitul), scurt-metraj,regia Andrei Brovcenco, UNATC, 2010
  • Big Blind Date, ( rolul Mihai) scurt-metraj, regia Ștefan Damian, UNATC, 2010
  • Ciorbă? ( rolul Teo ) – scurt-metraj – regia Andrei Brovcenco, UNATC, 2009
  • Ultima dublă ( rolul Actorul) – scurt-metraj-  regia Dan Severin, UNATC , ANUL 2009
  • Una la două milioane ( rolul Andrei) – scurt-metraj , regia Alexandru Cnejevici, UNATC, 2008
  • Aiurea în tramvai (rolul fratele orb)- scurt-metraj,regia Andrei Brovcenco, UNATC, 2009
  • Verano (rolul băiatul)- scurt-metraj, regia Ana Constantinescu, UNATC, 2009
  • Niascharian, (Gerula), regia Leonard Tonitza, 2015
  • Ultimul Sburător ( DJ) regia Ovidiu Georgescu, 2012

Solist vocal în trupa de cover-uri Shuffle, cu numeroase concerte în București

Laureat al festivalului „ Audiție Națională” 2015 organizat de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „ Ion Luca Caragiale”, București în parteneriat cu Teatrul Bulandra, Teatrul Metropolis, Teatrul Nottara și ARCUB.

1 COMENTARIU

  1. Toți iubitorii Thaliei din acest oraș cu teatru, cu festival mai în vârstă decât majoritatea celor care trudesc azi pe „scândura” TT, așteaptă revenirea la gloria de altădată. Într-adevăr, festivalul din 2024 a dovedit că se poate juca cu sala plină, la Piatra Neamț, și că publicul pietrean nu poate fi păcălit când vine vorba de a face diferența între calitate și cantitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.