Oradea, orașul spre ale cărui performanțe turistice tindem cel puțin declarativ, și-a ales drept logo un cerc, cu 5 coroane și o inimă:
– o coroană pentru trecutul istoric, pentru Orașul regilor;
– o coroană pentru arhitectura art-nouveau a orașului, pentru Orașul muzeu;
– o coroană pentru natura minunată, pentru băile geotermale, fluturii, nuferii, pentru Orașul geotermal;
– o coroană pentru o societate multi-etnică, pentru Orașul cultelor;
– o coroană pentru o comunitate multi-culturală, pentru Orașul cosmopolit;
– și o inimă pentru oamenii acestui oraș, pentru buna lor înțelegere și armonie, pentru credințele lor și mai ales, pentru copiii lor.
Piatra-Neamț, în tendința lui de a deveni cel mai nefuncțional smart-city ever, s-a întâmplat să-și lanseze cu entuziasm exact varza care-l reprezintă. Bine, au fost și voci care au spus că logo-ul seamănă cu o felie de castravete sau cu o etichetă de pe borcanul cu murături. De fapt, dincolo de simboluri – ”melcul” din litera P inspirat din cultura Cucuteni sau litera A (porțile din apropierea Curții Domnești), pe care nu le poate înțelege niciun potențial turist la simpla vizualizare, logo-ul ar fi complet dacă ar avea cel puțin 9 verze:
– o varză pentru telegondolă – au fost mai importante desființarea grădinii zoologice, care chiar atrăgea turiști, și investiția în punctul de belvedere decât stația de sosire a telegondolei, unde niciun turist nu are nimic de făcut, dar ne-am ”bătut” să o salvăm, ca să ce?
– o varză pentru ștrand – unde nu se organizează nimic, s-a închis puntea de aproape un an și nu se mai reface
– o varză pentru Curtea Domnească, cu toalete infecte, o rușine de pasaj, o rușine de parcare subterană, un turn nevizitabil – de aproape un an fără instalație electrică, și o biserică atacată de igrasie (nimeni nu-și bate capul)
– o varză pentru trafic, peste poduri la care se „lucrează” din cupa excavatorului sau de pe schele legate cu sârmă, fără să știe nimeni ce va ieși și cum, dar mai ales când
– o varză pentru stațiile de autobuz, cumplit de scumpe și cumplit de inutile pe vreme rea
– o varză pentru podul la piața centrală, cu un spațiu – invitație la moarte instant, între benzile de circulație
– o varză pentru pistele de biciclete cu stâlpi pe mijloc, numai buni să ajungi în spital, în numele transportului ecologic
– o varză pentru cele 700 de semafoare (nu s-a făcut niciun studiu în privința impactului asupra sănătății publice – suntem, totuși, o găleată între munți, dar nu e nimeni curios)
– o varză de mentalitate ”e bine că se face”, dar nu contează CUM se face, până ce entuziastul om simplu constată că magazinul de la care mergea să cumpere un bax de apă și două sticle de ulei s-a închis pentru că n-a reușit să se ”reprofileze” în ”ceva” care să funcționeze fără locuri de parcare și de aprovizionare.
Putem depăși oricând cu ”verzele” noastre numărul coroanelor din Oradea. Fără să ne gândim măcar la ”art-nouveau”, pentru că noi încă ne luptăm cu ”toaletele” publice infecte.. Rezumând, un logo cu 9 verze așezate într-un cerc și o inimă obosită, de pietrean trecut prin administrațiile Ștefan, Chitic și Carabelea, ar exprima absolut corect oferta turistică pentru Piatra-Neamț: Perla deteriorată a Moldovei!
Cristina Mircea
Super! Epoca de piatra (Neamț) in care ne duce Carabelea merita o varză pe blazon! Atât pot, primarul și omuștenii puși să promoveze urbea…
Autor: zaharia mircea
Vai de capul nostru. Nu știu cine a aprobat rușinea asta (pentru mine toată zoaia politică din Piatra-Neamț are aceeași culoare), dar aș putea numi ușor 10-15 artiști plastici nemțeni care, chiar și în joacă, ar putea produce ceva mult mai expresiv și mai percutant. Ca să nu mai spun că sunt convins că și tinerii – mai mult sau mai puțin cunoscuți – ar putea reprezenta o șansă reală. Apoi cineva să … și să… și care-i popă să citească!
Cuget însă că cine chiar mă aude, râde în hohote…
„Șantierele” din oraș mă duc cu gândul la vorba celebră a lui Mitică Dragomir :” O să le arătăm noi ce pățim !”..
Șantierele stau…traficul stă blocat… noi stăm și ne enervăm, toată lumea stă!
Nici nu vreau sa imi imaginez finalul acestui Prost City ! Noi am avut un oras de 20′: puteam sa-l traversam odata, nu de mult, in 20′!
Ve deveni un oras de 1,5 ore minim…
Vineri la 13.00 am facut un traseu de 5 minute in 55 de minute ! De la BCR Maratei pana la Orion am facut o oră!!!!!
Pregatiti-va pietreni, nici nu stiti ce va astepta …
Excelent articolul. Scurt si la obiect. Pacat ca distrugerea orasului continua. Bataie de joc pentru pietreni si pentru cei ce se incumeta sa treaca prin oras.