Printr-o postare pe Facebook, nu printr-un comunicat oficial, Hidroelectrica anunță că ieri (22 august) curățarea luciului de apă din zona viaductului Poiana Largului ”s-a încheiat cu succes”.
În ultima zi a operațiunii ”s-au efectuat lucrări de colectare de pe maluri și din larg, rezultând: 49 mc material lemnos, 656 kg deșeuri plastice, 280 kg deșeuri amestecate Echipele au intervenit pentru lucrări de extragere din larg și curățare de pe maluri. Continuăm monitorizarea zonei împreună cu prestatorul Green Atlantic SRL. Mulțumim tuturor echipelor implicate pentru munca depusă și pentru efortul constant! Mulțumim Apele Române – SGA Neamț și Romsilva – Direcția Silvică Neamț”, se arată în postare.
Ceea ce n-a explicat încă Hidroelectrica: criteriile pe baza cărora a fost încheiat contractul cu Green Atlantic Focșani, societatea care a lucrat – practic – 10 zile la extragerea deșeurilor din lac. Cu mențiunea că partea de transport și depozitare a materialului lemnos a revenit Direcției Silvice Neamț, care-și va scoate (sau nu) cheltuielile din valorificarea ulterioară a buștenilor. Contractul cu Green Atlantic, pentru o perioadă de 3 luni (cum figurează pe SEAP), are valoarea de 5 milioane de lei și include, probabil, și ”monitorizarea” despre care se face vorbire în postare. Posibil ca și achizițiile unor servicii de cazare făcute de Hidroelectrica pe 12 august (13.800 de euro la o pensiune din Poiana Teiului) și pe 14 august (17.000 de euro la o pensiune din Farcașa) să aibă legătură cu activitatea de ”monitorizare”.
Se impune o precizare: imediat după inundații, la viaduct a acționat firma Rotmark SRL Bicaz, care a făcut inclusiv cordonul din bușteni, pentru a împiedica împrăștierea deșeurilor pe lac. Și societatea lui Viorel Munteanu a încheiat contracte cu Hidroelectrica pe sume mari, dar pentru perioade de 2 ani, nu de 3 luni. Dar în ciuda contractelor de milioane de euro pentru igienizarea lacului, în fiecare campanie, voluntarii adună tone de deșeuri…
Cristina Mircea