Toate punțile pietonale de peste Cuejdi (construite în anii 1975-1976) au nevoie de reparații, iar cea de la piața centrală trebuie refăcută. Acestea sunt concluziile expertizelor făcute în luna aprilie a acestui an de SC Pemora SRL Piatra-Neamț. Aceeași firmă a expertizat și puntea de la ștrand, în martie anul trecut, dar niciun constructor nu s-a înscris la cele două licitații organizate până acum de primărie, pentru lucrări în valoare de 1.221.134 lei, fără TVA. Urmează a treia licitație, poate de data asta cu noroc.
- Ce au constatat experții
În privința punții din zona spitalului (24 metri lungime), care face legătura dintre strada Orhei și bulevardul Dacia, experții au propus păstrarea structurii de rezistență și execuția de lucrări de reparații, inclusiv la placa de beton care susține calea.
Puntea de la piața centrală (31 metri lungime) care face legătura dintre zona piscinei VIP și cea a fabricii 8 Martie, nu mai poate fi reparată. Asta au constatat experții în luna aprilie. Puntea a fost închisă ieri, 18 septembrie, și rămâne de văzut când va fi gata documentația și vor începe lucrările.
A treia punte și cea mai scurtă, de doar 16 metri, face legătura între străzile Nicu Albu și Erou Bucur, are nevoie în primăetapă de reparații, dar va trebui refăcutăpentru că ”structura de rezistență – grinda Gerber,placa în consolă,fundația în consolă – sunt într-un stadiu avansat de degradare”, după cum au stabilit experții.
”Puntea de la piață este deja în proiectare, am rugat astăzi colegii să sune proiectantul și să ne transmită când vom putea avea un prim draft pentru a putea demara procedura de avizare. Încă nu am primit un răspuns, e un contract semnat de două, trei săptămâni pentru proiectarea punții, dar am cerut colegilor să explice situația și să justifice urgența realizării acestui pod. N-am o valoare în momentul de față, dar poate ne încadrăm la achiziție directă, să nu mai fie necesară licitație. În funcție de soluția tehnică propusă de proiectant, lucrarea se poate rezolva repede, cu prefabricate sau cu un podeț metalic. Nu știu încă ce ne va propune proiectantul. Astăzi am solicitat,de asemenea colegilor să urgenteze repararea celoralte punți. Pentru a reuși acest lucru am suplimentat bugetul, am inițiat hotărâre de consiliu local și ne apucăm de treabă”, a declarat primarul Andrei Carabelea.
Pentru puntea de la ștrand experții au propuns două variante: executarea unei pile centrale la mijlocul pasarelei, pentru limitarea deformațiilor verticale sau demolarea pasarelei suspendate și construirea uneia noi metalice sau din beton armat. Recomandarea specialiștilor a fost pentru a doua variantă, iar primăria a mers pe un proiect tehnic care prevede înlocuirea toroanelor și a căii.
Pasarela de la ștrand a fost proiectată și executată de Moldocor, în anul 1984, cu o durată de viață de 37 de ani.
Întrebat dacă valoarea lucrărilor ar putea fi un motiv pentru care nimeni nu se prezintă la licitație, primarul a răspuns: ”Proiectul tehnic este nou, cu prețuri actualizate, nu este niciun motiv de a considera că valoarea nu este suficientă, nu-mi dau seama cum să justificăm lipsa de interes a firmelor. Probabil se lucrează foarte mult în țară și nu avem suficiente firme care să facă toate lucrările de care avem nevoie, am mai auzit situații de genul acesta. Nu-mi dau seama ce putem face mai mult. Scoatem din nou la licitație. La a doua licitație și la a treia am venit cu o condiție impusă de lege ca în ultimii 5 ani firma respectivă să fi desfășurat lucrări similare. Poate fi și asta o problemă, pentru că trebuie să fie o firmă care să aibă echipamentele necesare și experiență în astfel de lucrări”.
Cristina Mircea