”Ne așteptăm la o avalanșă de reclamații legate de desființarea locurilor de parcare” afirmă adjunctul Poliției Piatra-Neamț

0

Discutabilele proiecte de mobilitate urbană, pentru realizarea cărora vor lucra firmele Mavgo Holding, Moldocor și Danlin XXL, sunt la un pas de start. Nu mai contează cum s-a luat decizia implementării acestor proiecte – în numele sănătății mediului  și al reducerii poluării, în condițiile în care APM nu avea nicio măsurătoare care să evidențieze probleme în acest sens (deh, în genere, mall-urile și supermarket-urile nu poluează). Nu mai contează nici cum au fost ”consultați” cetățenii de administrația Carabelea, care a pus în brațele angajaților primăriei și ai societăților din subordine chestionarele despre utilizarea bicicletelor și a transportului în comun, și i-a obligat să le completeze. De fapt ar conta dintr-un singur punct de vedere: încrederea pe care o mai poate avea cineva când iese primarul și spune că s-a ”consultat” cu locuitorii orașului, dar acest aspect nu pare să-l deranjeze prea mult pe Andrei Carabelea. El doar cere sprijin de la pietreni, în condițiile în care azi (3 iunie) a semnat contractele de lucrări și tot azi a declarat că nu are încă soluții nici pentru cei care vor rămâne fără locuri de parcare (și este vorba despre desființarea a peste 1200 de parcări în primă etapă).

Va fi crunt, ne așteptăm la o avalanșă de reclamații legate de desființarea locurilor de parcare, n-o să rămână fără ecou acest lucru în rândul societății civile”, crede comisarul șef Bogdan Mitroi, adjunctul șefului Poliției Piatra-Neamț. ”Nu știu dacă noi suntem pregătiți pentru genul acesta de mobilitate, în condițiile în care nu vezi pe nimeni în Piatra-Neamț, îmbrăcat în costum Versace, să se dea jos de pe bicicletă. Biroului rutier a avut de la început, din 2018, de când se discută despre proiect, o poziție destul de fermă, argumentată, bazată pe valorile de trafic. Dar decizia e deja luată. Vor fi mai multe tamponări, care vor mânca mult din timpul polițiștilor rutieri și vor rămâne doar câteva ore pe zi în care să facă dirijare și constatări în trafic pe dinamică infracțională și contravențională”.

Problema parcărilor este doar un aspect din haosul care urmează. Traficul din oraș va fi infernal pe strada Mihai Viteazu, bulevardul Decebal și bulevardul Traian (care preia și mașinile de pe strada Privighetorii), în condițiile în care se va lucra pe o bandă. Iar lucrările vor dura 8 luni pentru un tronson și 18 luni pe celălalt, cu șanse reale ca termenele de execuție să fie prelungite. Timp în care jumătate de oraș va fi, practic, sugrumat, iar pietrenii vor experimenta intens ”împrietenirea” cu utilajele, la care i-a îndemnat primarul.

Rezumând, partea bună este că se schimbă conductele de utilități și se asfaltează niște străzi, lucruri pe care administrațiile anterioare ar fi putut să le facă și prin proiecte mai mici, dacă nu s-ar fi ocupat cu o pârtie în soare și o telegondolă care nu duce nicăieri. Partea incertă este ”mobilitatea” după încheierea lucrărilor, când se vor vedea clar beneficiile proiectului. Până atunci rămâne suspiciunea că, oricât de bine ar funcționa sistemul inteligent care monitorizează valorile de trafic și se abdatează la fiecare 3 secunde, blocajele la orele de vârf sunt posibile. Dar în 8-18 luni, numai bine avem timp să ne ”împrietenim” și cu ele!

Cristina Mircea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.