Carabelea – acuzat că obligă angajații societăților primăriei să voteze în locul cetățenilor, în consultările publice

0

După nenumărate greșeli care costă confortul (inclusiv psihic) al pietreanului de rând, Primăria Piatra-Neamț, prin Andrei Carabelea, este acuzată că mimează consultările cu cetățenii în luarea deciziilor. Pe site-ul primăriei există o platformă dedicată dezbaterilor, definită drept ”un nou instrument de consultări publice”, prin care locuitorii municipiului reședință de județ sunt invitați să participe ”activ în viața orașului” și să acceseze secțiunea ”votare”.

Curios este faptul că, indiferent de subiectul consultării – de la regulamentul privind ”bugetarea participativă” ( care implică finanțarea unor proiecte la propunerea cetățenilor), până la ridicarea mașinilor parcate pe spațiul verde, sondajele de opinie adună în jur de 300 de voturi, cel mai votat răspuns fiind absolut întotdeauna ”DA”.

O explicație a numărului mic de voturi ar putea consta în dezinteresul cetățenilor sau nepromovarea suficientă a platformei, dar există și o altă variantă pe care ne-a relatat-o un angajat al unei societăți din subordinea primăriei: ”Ni se cere să votăm și să raportăm câți angajați au votat la chestionare. În general e bine să fie peste 50% din colegi. Și ne apucăm de făcut adrese de email și de rugat rude, prieteni să voteze, că nu poți de pe același IP. Ultimul chestionar de la primăria vieții a fost pentru noul regulament al parcărilor de reședință, care are niște aberații. Aia cu ITP-ul și cu datoriile la bugetul local, de exemplu. Cum să nu ai dreptul la un loc de parcare în ianuarie, când poți plăti impozitul până la sfârșitul anului? Dar am votat ”DA” că așa ni s-a cerut. Și am pus-o și pe nevastă-mea să voteze. Metoda e veche. Și acum vreun an, ni s-au pus în brațe niște chestionare pe care de fapt trebuia să le facă o firmă implicată în proiectul ăsta cu mobilitatea urbană, să dea bine la număr cum ar veni. Am completat, împreună cu colegul meu de birou, 50 de chestionare din alea, de n-am să uit în veci cum se cheamă firma – Urban Scope”.

Despre firma în cauză am găsit două articole interesante care pot fi citite aici și aici.

Andrei Carabelea a confirmat, indirect, că cei mai ”consultați” cetățeni din oraș sunt exact angajații societăților primăriei: ”N-am obligat pe nimeni, haideți să vă spun ce am făcut. Avem un grup de comunicare cu toți directorii din primărie, din entitățile subordonate și din societățile consiliului local pentru a avea un mjloc rapid de comunicare pe teme prioritare sau pentru a face anunțurile ședințelor. Acolo am anunțat, în ziua lansării platformei de consultare publică și le-am spus domnilor directori: ”Am lansat această platformă publică, vă rog să participați la ea și vreau ca până vineri să știu câți colegi de-ai dumneavoastră participă la această consultare”. Adică să înțeleagă fiecare că este în slujba comunității și că avem datoria de a înțelege care sunt problemele comunității și să se exprime în cunoștință de cauză. Este tot ce am cerut. Nu am dat indicații despre cum să voteze, ci doar să aibă acest spirit proactiv, să intre, să vină cu observații, cu propuneri. Mie nu-mi plac yesmanii”.

După această declarație a edilului – o ocazie pentru ca angajații (obligați să aibă ”spirit proactiv”) să afle că pot vota și ”Nu” – întrebarea firească, logică și de bun simț este: cui folosește această platformă și la ce?

Cristina Mircea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.