Parcări mai scumpe, cu gropi și denivelări – gestionate printr-o aplicație de 133.500 de lei fără TVA

1

Cu un buget record anunțat de Andrei Carabelea la începutul anului, ”aproape 300.000.000 lei – cel mai mare buget pentru investiții pe care l-a avut vreodată municipiul”, Primăria Piatra-Neamț a decis să mărească tarifele pentru parcare tocmai pentru a face investiții. Cel puțin așa susține administratorul public Vlad Moscalu, care a răspuns, ușor arogant, întrebării unei doamne care voia să știe motivul creșterii tarifelor: ”Majorarea are mai multe componente, dar principala și cea mai importantă este de a genera venituri pe care să le reinvestim strict pentru tema parcărilor. Vă salut”.

Deci fără să facă nimic concret – există parcări cu gropi, denivelări, borduri prea înalte pentru scuturile autoturismelor etc. – primăria transferă ăn sarcina cetățenilor rezolvarea acestor probleme. Probabil pe principiul că administrația locală și-a făcut deja treaba, achiziționând…o aplicație.

Investiția minunat de inteligentă este descrisă, în detaliu, chiar pe site-ul primăriei: ”Valoarea estimată a achiziției : 133.500 lei fara TVA . Descriere – Obiectul achiziției este constituit prin achiziția de servicii de dezvoltare, implementare si training pentru sistem informatic geografic de gestiune a locuri de parcare rezidențiale de pe raza UAT Municipiul Piatra Neamț, conform regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a parcărilor de reședință precum şi a celui de blocare/ deblocare, ridicare, transport, depozitare şi eliberare a autovehiculelor care sunt staționate sau parcate neregulamentar pe locurile de parcare de reședință de pe domeniul public şi privat al Municipiului Piatra Neamț”.

Gabriel Muraru, șeful biroului de comunicare din primărie, ne-a explicat cum funcționează aplicația: ”Contractul a fost câștigat și semnat în data de 19.04.2022 de Centrul Teritorial de Calcul Electronic. Aplicația are o componentă de backoffice (care va fi utilizată de angajații instituției, va emite automat cotracte, va genera rapoarte etc.) și una de frontoffice – care va fi utilizată de cetățeni, vor fi mapate/cadastrate toate locurile de parcare din oraș, iar cetățenii vor avea posibilitatea de a vizualiza și alege în timp real un loc de parcare disponibil, se va putea realiza plata online a abonamentului, va fi conectată cu Direcția Taxe și Impozite și se va putea verifica situația debitelor în timp real, va emite facturi/chitanțe etc. În cazul în care parcările trec la Parking SA aplicația rămâne în proprietatea instituției noastre și lor li se va da drept de administrare. Partea de backoffice este funcțională și angajații o utilizează/testează în acest moment. La partea de frontoffice se lucrează pentru îmbunătățire funcționalității și se estimează că cel târziu în cursul lunii iulie să fie lansată și pentru cetățeni”.

Bunul simț și logica ar fi dictat ca, din bugetul generos pentru investiții, să se fi amenajat mai întâi parcările și abia după rezolvarea acestei probleme să se fi achiziționat aplicația senzațională. Dar în buna ”tradiție” de a pune carul înaintea boilor și a continua să lucreze haotic, dezorganizat și într-o ordine improprie, primăria se dovedește, din nou, ”smart” de dă prin gropi!

Cristina Mircea

 

 

1 COMENTARIU

  1. după ce-au făcut rahatul bici, mutând parcările de reședință de la firma parking la primărie, ca apoi să le lasă în neant, acum avem ce se vede. adică n-avem. tot mai mulți cetățeni se întreabă dacă vor mai avea loc de parcare.
    nu c-aș fi fan al firmei mai sus menționate sau al acționarilor care au păpat o pâinică dulce ani buni pe seama fraierilor, dar brambureala asta, creată ori cu bună știință ori din habarnism, mă face să cred că deja totul pute a dezastru în acest oraș.
    cât mai durează acest mandat?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.